Özet:
Araştırmanın amacı, 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi konularına karşı tutumları ve Fen öğrenme motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi Akdeniz Üniversitesi içerisinde bulunan TÜBİTAK Ulusal Gözlemevine gelen Antalya ilindeki 300 tane 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma, iki ya da daha fazla değişken arasında birlikte değişimlerini belirlemeyi amaçladığı için tarama modellerinden korelasyon türü ile basit tarama ve aynı zamanda bir öğretim yılı içerisinde tek tek Astronomiye tutumları ve Fen öğrenmeye yönelik motivasyonları gibi değişkenlerin zamana bağlı olarak değişimleri incelendiği için tekil tarama modellerinden zamansal tarama (izleme) modelinde bir araştırmadır. Bu yönüyle araştırma betimsel bir nitelik taşımaktadır. Çalışmada veri toplama aracı Türk (2015) geliştirdiği "Astronomi Tutum Ölçeği" ve Dede ile Yaman (2008) geliştirdiği "Fen Öğrenme Yönelik Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Verileri SPSS programına göre hesaplamıştır. Anlamlı olup olmadığını belirlemek için Astronomiye ve Fen öğrenmeye karşı olan tutumlarından elde edilen puanların analizi için, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Tutumların ve motivasyonların karşılaştırılmasında Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, Antalya ilinde bulunan 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi tutumlarının ve Fen öğrenme motivasyonlarının olumlu ve pozitif yönde geliştiği ve gelişmeye devam ettiği söylenebilir.