Özet:
Bu çalışmanın amacı, ışık kirliliği hakkında ortaokul öğrencileri ile fen bilgisi öğretmenlerine ait bilgi düzeylerinin saptanması amacıyla görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma tekniği kullanılmış olup, durum çalışması desenindedir. Araştırmada veri toplamak amacı ile görüşme tekniği kullanılmış, bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Çalışma grubu Antalya il merkezinde yaşayan 5'er öğrenci ve 5'er öğretmen olmak üzere toplam 10 katılımcı ile görüşülmüş ve görüşlere ayrıntılı bir biçimde yer verilmiştir. Araştırma sonucunda yapılan görüşmelerde ışık kirliliği ve ayrıca çevre eğitimlerinin bilinçlendirici ve farkındalık sağlayan uygulamalar içerecek şekilde fen bilimleri dersine entegrasyonunun sağlanmasının oldukça önemli olduğu tespit edilmiştir. Işık kirliliği farkındalığını öğrencilerle beraber okul ortamlarında etkinlikler yolu ile çalıştığımızda toplumu oluşturan diğer bireylerin de bilgilenme süreçlerine dâhil olacakları görülmüştür. Bunun da ışık kirliliğinin çevre, insan, bitki ve hayvan yaşamına risklerini doğru ve etkili bir şekilde aktarıldığında, bu konuda daha bilinçli öğrenci, öğretmen ve aileler sayesinde, yerel yönetimler ve merkezi kanun yapıcıların çevrenin korunmasına ve ışık kirliliği ile ilgili düzenlemelerin oluşturulmasına yönelik daha duyarlı yaklaşım ve politikaların üretilmesi ile mümkün olması beklenmektedir.