Özet:
Günümüzde teknolojinin ve internet kullanımının her geçen gün, geçtiğimiz yıllara nazaran artması ve ilerlemesi, dijital pazarlama alanında insanların daha da fazla sosyal medyada vakit geçirmesine ve neredeyse hayatının yarısını sanal ortamda tüketmesine sebep olmaktadır. Hâl böyleyken tanıtım ve pazarlama alanında en çok tercih edilen mecra, kuşkusuz sosyal medya olarak gösterilebilir. Sivil toplum örgütleride sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır ve bu kullanımında grafik tasarımada büyük önem düşmektedir. Bu çalışma sivil toplum örgütlerinin; yardım kampanyaları ve insan sağlığı içerikli sosyal sorumluk projelerinde kullanılan reklam grafiğinin, grafik tasarım yönünden incelenmesini içeren bir çalışmadır. "Sivil Toplum Örgütlerinin Sosyal Medyada Kullandığı Kampanya Görsellerinin Grafik Tasarım Yönünden İncelenmesi" başlıklı bu çalışmanın 1.Bölümde internetin ortaya çıkışı ve gelişimi, sosyal medyanın tanımı ve tarihi, sosyal ağ olan Facebook, Instagram, Twitter ve bu platformlarda oluşturulan projelerin reklam sektöründeki yeri ve önemi, 2. Bölümde sivil toplum kuruluşlarının tanımı, sosyal medya kullanımları, Facebook, Instagram ve Twitter bilgilerine değinilmiş olup 3. bölümde araştırmanın yöntemine 4. bölümde ise sivil toplum kuruluşlarının sosyal medyada kullandığı görseller değerlendirilmiş olup bulgular ve yorumlar yer almaktadır. Çalışma verileri 2017-2019 yılları arasında sivil toplum örgütlerinin sosyal ağlar üzerindeki reklam ve işbirliği projeleri incelenmiş ve tarafımca seçilen sağlık ve yardım kampanya görselleri üzerinden belirlenen kişilere online anket yapılarak sonuçlar değerlendirilmiştir.