Özet:
Bu çalışmanın amacı ortaokullarda matematik öğretiminde karşılaşılan sorunları öğretmen gözüyle ortaya koymaktır. Araştırma Burdur ilinde görev yapan 12 ortaokul matematik öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma yöntemi olarak, nitel araştırma modellerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılarak, yaklaşık 30 dakikalık görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşmeler, katılımcının izni dahilinde kaydedilip sonrasında metne dönüştürülmüştür. Görüşmelerden elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar; okulun fiziki şartlarından kaynaklı sorunlar, öğrencilerden kaynaklı sorunlar, öğretmenlerden kaynaklı sorunlar, eğitim ve sınav sisteminden kaynaklı sorunlar, idari işler ve idari kadrolardan kaynaklı sorunlar olmak üzere altı ana başlık altında toplanmıştır. Sonuçlara göre öğretmenler öğrenme ortamından ve öğretmenlerden kaynaklı sorunlarla daha az karşılaşırken, büyük bir kısmının öğrencilerden, velilerden ve eğitim ve sınav sisteminden kaynaklı sorunlar yaşadıkları görülmektedir.