Özet:
Teknolojinin eğitim uygulamaları üzerindeki etkisi her geçen gün artmaktadır. Diğer branşlarda olduğu gibi, İngilizce öğretiminde de yaygın bir biçimde dijital araç ve gereçler kullanılmaya başlanmıştır. Dil öğretiminde teknoloji kullanımının hem öğretmene hem de öğrenciye büyük olanaklar sağladığı bilinmektedir. 21.yy becerileri içerisinde yer alan bilgi ve iletişim teknolojileri yetkinliği yeni nesil öğretmenlerde ve öğrencilerde geliştirilmelidir. Bu sebeple, öğretmen yetiştirme programlarında öğretim teknolojileri eğitimi oldukça önemlidir. Bu çalışma, Türkiye'deki İngilizce Öğretmen Yetiştirme programlarını gelişmiş ülkelerdeki programlar ile karşılaştırarak ve İngilizce öğretmen adaylarının görüşlerini alarak Türkiye'de İngilizce öğretmen adaylarının derslerine teknolojiyi entegre etme konusundaki hazırbulunuşluklarını ortaya koymayı ve İngilizce Öğretmen Yetiştirme programlarına katkı sağlamayı hedeflemiştir. Bu amaçla, nicel bir araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplamak için araç olarak ilgili literatürden ve uzmanların görüşlerinden yararlanılarak bir anket geliştirilmiştir. Anket Türkiye'deki farklı üniversitelerde okuyan İngilizce öğretmen adaylarına (n=108) online olarak gönderilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir ve betimsel istatistik ile veriler incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının derslerde teknoloji kullanımı konusunda kendilerini hazır hissettiği ancak öğretmen yetiştirme programlarının genel olarak teknoloji entegrasyonu eğitimi konusunda yetersiz kaldığı, öğrencilerin İngilizce öğretimi ve öğretim teknolojilerini harmanlayan dersler almak istediği ve üniversitede eğitim aldıkları öğretim görevlilerinin yeterince modelleme yapmadığı sonucu ortaya çıkmıştır.