Abstract:
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ile Psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu amaçla Antalya Merkez Muratpaşa ilçesinden 1 Lise Korkuteli ilçesinden ise 6 Lise araştırmamıza dahil edilmiştir. Bu okullardan rastgele 9, 10, 11 ve 12. sınıflar katılmıştır. Her okuldan birer sınıf olma şartı ile üçer tane 9. sınıf, 10. sınıf, 11. sınıf ve 12. sınıf rastgele seçilmiştir. Seçilen okulların sınıflarında okuyan öğrencilere (Kadın n=214, Erkek n=155, Toplam=369) Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeğiyle Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık anketi uygulandı. Araştırmadan elde edilen verilerin betimleyici istatistikleri alınarak değişkenler arasındaki ilişkileri tespit etmek için Korelasyon, değişkenler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek iç in Manova, Anova, değişkenler arasındaki farklılıkların kaynağını belirlemede Post-Hoc Test (Tukey HSD) ve Bağımsız Örneklem "t" testleri uygulanmıştır. Tü m testler iç in anlamlılık dü zeyi (p<0,05) olarak alınmış tır. Sonuç olarak; Öğrencilerin Psikolojik Sağlamlık düzeyleri ile fiziksel aktivitedüzeyleri orta düzeyde anlamlı pozitif ilişki olduğu bulundu. Psikolojik Sağlamlık düzeyi ile sınıflar (9, 10, 11 ve 12. Sınıf) arasında farklılıklar vardır. Elde edilen sonuçlara göre sınıf düzeyi yükseldikçe psikolojik sağlamlık düzeyinin de yükseldiği ifade edilebilir