Özet:
Günümüz dünyasında tüketim alışkanlıklarımızın ve bağımlılıklarımızın değişmesi sonucu insanlığın zorunlu ihtiyaçlarından biri olan yemek yeme dürtüsü de değişim göstermiştir. Sosyal medya yemek fotoğrafı alanına yeni bir soluk ve dinamizm getirmiştir. Profesyonel ve amatör fotoğrafçı, şef veya sadece yemek yiyen ve bu anı paylaşmak isteyen çok sayıda kullanıcı tarafından, her geçen gün artan bir sayıyla yemek fotoğrafı çekilmektedir. Yemek fotoğrafı; o yemeğin kokusunu alamayan, tadına bakamayan kişiye sadece görme duyusu ile etkileme ve o yemeği yeme isteği duymasını sağlama hedefindedir. Giderek artan sosyal medyada yemek fotoğrafı paylaşma trendi, bu sektörü hızlı bir şekilde geliştirmiş, video tabanlı teknikler aracılığı ile de fotoğrafın anı dondurması yerini yemek yapma sürecinin anlatıldığı veya görsel ögelerle zengin sunumların artmasına etki etmiştir. Bu çalışma kapsamında yıllar içinde değişim gösteren yemek görseli üretim tekniklerinden darkfood fotoğraf, stop motion, sinemagraf, paralaks, motion grafik teknikleri ele alınmış ve bu teknikler aracılığı ile Türk mutfağından seçme yemeklerin çekimleri yapılmıştır. Her yemek çeşidinden bir adet genel aydınlatma ile bir adet dark food fotoğraf ve video tabanlı tekniklerden biri ile çekim yapılmıştır. Yemek görsellerinin tüketici üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla yapılan çekimlerin görsellerinden oluşan bir anket hazırlanmış ve 500 kişiye uygulanmıştır.